Doğal Doğum ve Azı Aramak

İkinci çocuğumuzun doğumuna sayılı günler kaldı. İlki şimdilerde neredeyse 3.5 yaşında. Bugünlerde Türkiye’deyiz ve onu dünyaya getirebilmek için aklımıza, kalbimize ve rahmime en çok yatan seçeneği araştırmakla meşgulüz. Mevcut dünya düzeni azı aramayı ve aza sahip olmayı daha zor kılıyor. Başka bir deyişle, minimalizmin kitaplarla ve dizilerle öğretilmeye çalışılması gibi, sezaryenden suni sancıya her türlü müdahale hastanelerde bir restoran mönüsüymüşçesine mevcutken, olabildiğince az müdahaleli bir doğum yapmak gerçekten çok uğraşmayı ve adeta bunun savaşını vermeyi gerektiriyor.
İlk çocuğumuzu yurt dışında yaşadığımız dönemde evde doğurmuştum. Öyle bir kafadan geliyorum. Bu doğumun illa evde olması gibi bir isteğim yok ama yüzde yüz güvendiğim bir ekiple olmasının nerede olacağından daha önemli olduğunu hissediyorum. Ve ülke değiştirip kendimizi Türkiye’de bulduğumuz çalkantılı hamilelik yolculuğumuzda henüz 33. haftaya gelmiş olmama rağmen şimdiye dek o “güvendiğim” doktoru bulamadım. Aslında buldum en başta, sonra doktorun on iki yıldır çalıştığı hastaneden ayrılıp Özbekistan’a taşınası geldi, hayret! Sonra bana başka bir doktor tavsiye edildi, o zamanlar yirminci haftaların sonlarındaydım. O doktor hanıma gittim ama sanki beni sezaryene hazırlıyor gibi geldi söylemleri. Sezgilerime güvendim ve iki muayeneden sonra kendisine gitmeyi bıraktım.
Ege kıyılarındaki hatırı sayılır yerleşim yerlerinden birinde yaşayan doula arkadaşımın teklifini kabul ederek doğum için başka bir şehre gitme fikrini nihayetinde kabul ettim.
Oğlumu kreşinden ve arkadaşlarından ayırmamak için bugüne dek bu fikre hep karşı gelmiştim ama yaşadığımız kasabada dilediğim şekilde doğum yapabileceğim bir seçenek bulunmadığından ve en yakındaki “güvenilir” hastaneler aşağı yukarı 60-70 kilometre mesafelerde olduğundan, zaten bir yere gidecektik bir şekilde. En son noktada, biz de bari gerçekten dilediğimiz gibi doğum yapma ihtimalimizin en yüksek olduğu yere gidelim dedik, yani Bodrum’a!
Pazar günü doula arkadaşımın tavsiye ettiği ve müdahalesiz, güven ve metanetle desteklediği normal doğumlarıyla ünlü doktorla tanışmaya Bodrum’a gidiyoruz.
Dileğim ve hayalim şöyle bir doğum: hastanede bile olsam koluma damar yolu açılmayacağı, hareket özgürlüğümün kısıtlanmayacağı, başımda hemşirelerin kaç santim açıklıktayım diye beklemeyeceği, rahat bırakılacağım bir doğum ❤️
Hamileliğimin 34. haftasına gelmiş olacağım ve senelerdir verdiğim aradan sonra bu blogu yeniden aktif tutmaya niyet ediyorum.
Bakalım 3.5 yaşında bir çocukla iki günlük Bodrum seyahatimiz nelere gebe olacak?
Görüşmek üzere!
Nisan

Yorum bırakın